banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

07-08-2008

Zoekertje (Pascale)

beeld: Lea Sanders


over warme vriendschap
weet ik alles
die had ik met jou


toen je inpakte
voor de troebelste reis
nam je ze mee


jij vond rust
in
een naturel graf


ik werd overspoeld
door
herhalende onrust


in een jurk van
verdriet
schrijf ik je ononderbroken
nieuwe verzen


buiten mijn zinnen
vraag ik me af
wie neemt mijn pen over
als ik
niet meer kan?


Inge Deconinck

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Allen die je waarlijk eren! (Het pad naar jou is voorgoed uitgestippeld, maar eerst komen er nog nieuwe wegen bij!)

Daniel Struyf zei

Dit is van het allermooiste dat ik van jou al gelezen heb, Inge...ik word er stil van.
Prachtige opbouw, recht uit het hart, om in te kaderen!

Anoniem zei

Mooi stukje over vergankelijkheid...machteloosheid...en liefde...prachtig!

Ingelien zei

@ Marius
Heel mooi verwoord Marius, bedankt.
Ben ook blij je hier weer terug te zien!
@ Daniel
Ik vermoed dat ik weet waarom je er zo van houdt.
Ik verloor mijn vriendin meer dan 12 jaar geleden door zelfmoord.
Nog steeds schrijf ik gedichten voor haar.
En dacht inderdaad wat zal er gebeuren als ik niet meer voor haar zal kunnen schrijven?
Bedankt Daniel dat je ervan houdt en er stil van wordt.
@ Cat
Je verwoordt goed wat ik wou weergeven.
Mijn woorden zijn bij je aangekomen
zoals ik ze in gedachten had...

Julia zei

Hier ben ik stil van en heb er geen woorden voor , zo mooi !!

Ingelien zei

@ Julia
Van heel het gebeuren ben ik ook stil zelfs na al die jaren maar vond toch nog enkele woorden.
Ze verdient ze!

Anoniem zei

Wat een pakkend einde.

Ingelien zei

@veerle
Het einde is net zo pakkend omdat het de pointe is.
En ik verloren loop als ik eraan denk wie zal er ooit verder schrijven als ik het niet meer kan.
Ze verdient gedichten...vind ik.