banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

22-09-2008

Oude zomer

beeld: Yu-Mei Yu


ik duik
een oude zomer in

het water
deint tot aan m'n mond
en smaakt naar meer

op een terras
drink ik bruisend water
om af te koelen
van 't zout op m'n lippen



Inge Deconinck

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Onwillekeurig welke zomer kent schijn en wezen van onvergetelijke gebeurtenissen. Ik herinner me de zomer van 2007 en krab elk woord van mijn lippen want ik was in Weimar, de stad van Goethe.

Daniel Struyf zei

Het water smaakt naar meer,
minder naar zee.

Anoniem zei

Leuke opbouw,
van 2 regels naar 3 en 4, wat ook leuk is hoe elementen uit de vorige strofen terugkeren: direct als het water, maar ook indirect, de zout uit zweet maar (wellicht) ook uit water. Leuk!

Ingelien zei

@ Marius
Ja voor iedereen is het een andere herinnering. Boeiend om de jouwe te weten!
En het leuke is: je kan ze voor jezelf elke dag anders invullen ...

@ Daniel
En daar heb je weer alle gelijk in;))


@ Gobboe
Wat een leuke ontleding van mijn gedicht.
Nu zie ik het door jouw ogen: en eerlijk dat is fascinerend!
Bedankt voor je vele visites.

Mobar zei

Mooie foto ook,

groetjes.

Ingelien zei

@ Mobar
Ja een pracht van een foto erbij he.Dat vertel ik haar!